ייעוץ והכוונה לפני רכישה

השתתפות בניסוים קליניים, במה זה כרוך?

השתתפות בניסוי קליני פירושה שהאדם יקבל את הטיפולים העדכניים ביותר עוד לפני שהם יהיו זמינים. זה גם אומר שיש סיכוי שהם לא יחוו תועלת כלשהי מהטיפול, אלא יתרמו לעתיד המחקר הרפואי.

הרבה אנשים מהססים לגבי השתתפות בניסויים קליניים כי הם רוצים לדעת אילו תופעות לוואי יכולות להיות להם. אבל אם אתה מסוגל לעבור את זה, יכול להיות לך סיכוי להיות אחד האנשים הראשונים אי פעם לנסות את זה

השתתפות בניסוי קליני היא החלטה גדולה הכוללת הרבה גורמים. חשוב לדעת כמה שיותר על הניסוי לפני שמחליטים אם להשתתף או לא, למשל על מה המחקר, הסיכונים והיתרונות של הניסוי, כל פיצוי כספי המוצע עבור ההשתתפות, ומה יקרה אם תצטרפו למחקר .

ועדת הלסינקי היא ארגון בינלאומי עצמאי ללא מטרות רווח המקדם עמידה בתקנים בינלאומיים לזכויות אדם במחקר ביו-רפואי הכולל נבדקים אנושיים.

הצהרת הלסינקי נוצרה בשנת 1964 על ידי קבוצה של אנשי מקצוע רפואיים במטרה להתמודד עם דילמות אתיות שעלו מניסויים קליניים שכללו נבדקים אנושיים.

ניסויים קליניים יכולים להיות דרך מצוינת לעזור לחולים ולאנשים עם מחלות נדירות. אתה צריך להיות בעל סט מאוד ספציפי של כישורים כדי שהם יוכלו לקחת חלק במשפט.

בעבר, ניסויים קליניים נערכו בבני אדם בלבד. אבל עכשיו אפשר לערוך ניסויים קליניים גם בבעלי חיים. במקרים רבים, ניסויים בבעלי חיים הם חסכוניים ובטוחים יותר מניסויים בבני אדם.

ועדת הלסינקי הוקמה על ידי האיגוד הרפואי העולמי כדי לפקח אם מחקר ניסויים קליניים בוצעו בצורה אתית ובאופן מדעי מבוסס או לא.

ניסויים קליניים הם חלק חיוני מהמחקר הרפואי. הם נותנים לנו את ההזדמנות לברר אם הטיפול בטוח ויעיל.

ניסוי קליני יכול לעזור לחולל שינוי בחייו של מישהו על ידי תרומה לפיתוח של טיפולים וטכנולוגיות חדשות. עם זאת, להשתתפות באחד עלולים להיות סיכונים וגם יתרונות.

חשוב שתבינו מהם הסיכונים הללו לפני שתצטרפו לניסוי קליני.

ניסוי קליני הוא מחקר כדי לגלות את הבטיחות והיעילות של טיפול או תרופה חדשה. זה נעשה באנשים, אם התוצאות טובות אולי אפשר להשתמש באותו טיפול כדי לטפל באחרים.

לפני שמתחיל ניסוי קליני, החוקרים צריכים לברר אם זה בטוח ועושה את מה שהם חושבים שהוא צריך לעשות בגוף של אנשים. הם צריכים לתכנן בדיוק מה הם רוצים לעשות ואיך הם יעשו את זה, זה נקרא פרוטוקול.

ניתן להשוות ניסוי קליני לנסיעת מבחן, מכיוון שהחוקרים רוצים לוודא שהטיפול החדש עובד היטב לפני שהם נותנים אותו למישהו אחר.

ניסויים קליניים הם תהליך המשמש למחקר רפואי כדי לבדוק את הבטיחות ו/או היעילות של תרופות או טיפול חדשות. בתהליך זה, החוקרים ישתמשו במתנדבים אנושיים כדי ללמוד עוד על אופן הפעולה של תרופה בגוף.

בניסוי קליני, חשוב לדעת את כל האפשרויות שלך ולהיות מעודכן לפני ההצטרפות שלך כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת.

תוכן עיניינים

אולי יעניין אתכם