ייעוץ והכוונה לפני רכישה

פינוי קרקעות מזוהמות

אדמה מזוהמת היא אדמה המכילה מזהמים כמו תרכובות אורגניות נדיפות, פחמימנים ארומטיים פוליציקליים, מתכות כבדות וחומרים רדיואקטיביים.

ניתן להסיר אדמה מזוהמת באמצעות חפירה או באתר (במיקומה המקורי). חפירה היא הדרך הנפוצה ביותר להסרת אדמה מזוהמת. זה יכול להיעשות באופן ידני או מכאני עם מכונות כמו מחפרונים, דחפורים ומחפרים.

טכניקות באתר כרוכות לעטוף את החומר המזוהם עם סוג כלשהו של מחסום אטום כמו יריעות פלסטיק או שכבות חימר דחוסות כדי למנוע מגע בין המזהמים לאוויר או למים.

פינוי אדמה מזוהמת, או קרקעות מזוהמות, הוא תהליך שצריך להיעשות בזהירות ובצורה המתאימה.

רמות הזיהום נקבעות על פי הנחיות הבטיחות שנקבעו על ידי סוכנויות רגולטוריות לחומרים מסוכנים. בהתאם להנחיות, יפעלו לפי הנחיות בטיחות הסרה כדי להבטיח שננקטים אמצעי בטיחות.

הפינוי צריך להתנהל בצורה שלא תיצור בעיה סביבתית נוספת או תוביל לזיהום נוסף של הקרקע.

פינוי אדמה מאתרים מזוהמים יכול להיות תהליך מאוד טכני ומסובך.

אם האתר מזוהם ברדיונוקלידים, למשל, אז חשוב לברר אם האדמה תישאר במקום במהלך החפירה או שהיא ניידת. אם הוא אכן זז, אזי יש להשליך את החומר שנחפר כפסולת רדיואקטיבית.

כמו כן, יש לקחת בחשבון את הגיאולוגיה של הנכס כאשר בוחנים כיצד להסיר את הקרקע – אתר עם הרבה סלע עשוי לדרוש טכניקות אחרות מאשר אתר שיש בו הרבה חומר רופף.

הקרקע עלולה להיות מזוהמת מגורמים רבים כמו פעולות תעשייתיות וכרייה, וסילוק לא נכון של חומרים מסוכנים.

על מנת להוציא את האדמה המזוהמת מאתר יש צורך לבצע מספר משימות. ראשית, הקרקע נחפרת ומורחקת מהאתר בשכבות. שנית, שכבות אלו נבדקות לאיתור זיהום באמצעות טכניקות ניתוח מעבדה. שלישית, הקרקע מושלכת למזבלה או למתקן שריפה על מנת למנוע כל זיהום נוסף של חלקים אחרים של הסביבה.

פינוי קרקעות מזוהמות היא משימה מאוד יקרה וגוזלת זמן. ישנן שיטות רבות להסרת אדמה, אך הן אינן מתאימות לכל המצבים.

ניתן לחלק את השיטות לשלוש קטגוריות: שיקום באתר, הסרת משטח וחפירה. בחירת השיטה המתאימה ביותר תהיה תלויה בסוג הזיהום (למשל, כימיקלים לעומת נפט), ריכוזים ועומק המזהמים באדמה.

פינוי אדמה מזוהמת הוא חלק חיוני מתהליך הניקוי. ניתן לעשות זאת בדרכים שונות בהתאם לסוג, מיקום ונפח המזהמים הקיימים. התהליך כולל היפטרות או מכסה של הקרקעות המזוהמות כדי לעמוד בתקנים הרגולטוריים.

הטכניקות שבהן נעשה שימוש הן בשטח הנעשה מבלי להפריע לפני הקרקע או בשטח הכרוך בחפירה של כל האדמה וסילוקה למקום אחר. בהתאם לנפח, למיקום ולזמן הזמינים, ניתן להשתמש בשילוב של טכניקות אלו לניהול פרויקטים יעיל.

אנו יכולים להשתמש במגוון שיטות כדי להסיר קרקעות מזוהמות מאתר.

ישנן דרכים רבות לחלץ את האדמה המזוהמת מהאתר. לדוגמה, נוכל לחלץ אותו באופן ידני, או באמצעות שואב או מחפר מכני. נוכל גם לחלץ את האדמה באמצעות מגוון טיפולים שהופכים אותה בטוחה לשימוש חוזר במקום אחר.

תהליך הסרת אדמה מזוהמת מורכב משלושה שלבים עיקריים:

1. זיהוי ואפיון הקרקע,

2. טיפול או הסרה של החומר המזוהם,

3. שיקום האתר להשבתו למצב בטוח לסביבה.

תהליך ההסרה מתחיל בדרך כלל בפעולת סקר לזיהוי ואפיון זיהום הקרקע באתר. זה כולל דגימה וניתוח של קרקעות או מי תהום שעלולים להיות מושפעים מהזיהום הקיים באתר. המזהמים שזוהו מסווגים לאחר מכן לפי התנהגותם במי תהום (למשל, תרכובות אורגניות נדיפות), דרכן הם נודדים במהירות, לעומת התנהגותם בקרקעות פני השטח (למשל, מתכות).

אדמה מזוהמת עלולה להוות איום על בריאות האדם והסביבה. יש להסיר או לטפל באדמה המזוהמת כדי להפחית את הסכנה שלה.

טכניקה המשמשת לעתים קרובות להסרת קרקעות מזוהמות היא שיקום באתר. טכניקה זו כוללת שאיבת מים נקיים דרך האדמה, אשר מסירה רבים מהמזהמים.

תוכן עיניינים

אולי יעניין אתכם